I. Administrator danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem ze strony internetowej, korzystaniem sklepu internetowego jest Jarosław Derdowski i Michał Windorpski prowadzący działalność jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą DERWI S.C J. Derdowski M. Windorpski z miejscem prowadzenia działalności w Sopocie, ul. 23 marca 91A lok. 77, 81-820 Sopot, wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o numerze NIP 5851463926, REGON 221614478
II. Cel przetwarzania danych
Przetwarzamy dane osobowe:
- w zakresie niezbędnym do nawiązania i prawidłowej realizacji usługi świadczonej drogą elektroniczną,
- w celu zawarcia umowy i realizacji składanych przez Klientów zamówień na towary znajdujące się w asortymencie sklepu internetowego, wykonania umowy, wykonania prawa do odstąpienia od umowy
- w celu w celu rozpatrywania składanych reklamacji oraz zwrotu świadczeń w przypadku odstąpienia od umowy (zwrotu towaru);
- w celu wykonania obowiązków określonych prawem, w szczególności prawem podatkowym
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych może uniemożliwić nam świadczenie usług drogą elektroniczną oraz dokonywanie zakupów w Sklepie Internetowym.
III. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
W związku z tym, iż różne są cele przetwarzania danych, również podstawy prawne przetwarzania danych przez Administratora mogą być różne. Przetwarzamy dane osobowe na następujących podstawach prawnych:
- w przypadku korzystania ze sklepu internetowego - w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
- w przypadku składania reklamacji, odstąpienia od umowy wykonania umowy – podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit b) RODO – wykonanie umowy, oraz art. 6 ust. 1 lit c) – wykonanie obowiązków określonych prawem,
- wykonanie obowiązku prawnego - podstawa prawna to art. 6 ust. 1 lit c) RODO.
Przetwarzanie danych na podstawie uzasadnionego interesu
Z uwagi na uzasadniony interes możemy przetwarzać dane osobowe w celach:
- w celu prowadzenia sklepu internetowego oraz w zakresie niezbędnym do nawiązania i prawidłowej realizacji usługi świadczonej drogą elektroniczną – podstawa prawna to art. 6 ust .1 lit c) RODO;
- archiwalnych (dowodowych), będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu związanego z zapewnieniem niezakłóconego prowadzenia działalności, jak również zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów - podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu - podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- w celach analitycznych – dla tworzenia analiz, zestawień na potrzeby wewnętrzne, planowania i rozwoju działalności, w tym procesów budowania renomy Administratora, w celu optymalizacji i usprawnienia obsługi korzystających ze strony, sklepu internetowego - podstawa prawna z art. 6 ust. 1 lit. f ) RODO;
III. Kto może być odbiorcą danych osobowych
W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, dane te mogą być udostępniane innym podmiotom. W szczególności dane osobowe mogą być udostępniane następującym podmiotom:
- podmioty świadczące usługi informatyczne i zapewniające oprogramowanie,
- podmioty świadczące usługi prawne, księgowe,
- podmioty świadczące usługi pocztowe lub kurierskie, podmioty, którym przekazanie danych jest konieczne dla realizacji umowy,
- organy państwowe, samorządowe oraz inne instytucje publiczne w związku z realizacją obowiązków określonych prawem.
IV. Okres przetwarzania danych osobowych
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od podstawy prawnej przetwarzania i celu przetwarzania.
- w przypadku, gdy podstawę przetwarzania stanowi niezbędność do zawarcia i wykonania umowy, dane będą przetwarzane do momentu zakończenia jej obowiązywania;
- gdy podstawą przetwarzania stanowią przepisy prawa – okres ich przetwarzania określa prawo;
- w przypadku przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – dane przetwarzane są przez okres umożliwiający jego realizację lub do zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych.
V. Organ nadzoru w zakresie danych osobowych
Informujemy, iż organem nadzoru w zakresie zgodności z prawem przetwarzania danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VI. Prawa osób, których dane dotyczą
Osobom, których dane dotyczą na zadach określonych przepisami prawa przysługują następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i sprostowania;
- do usunięcia danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- przenoszenia danych osobowych – gdy przetwarzanie danych następuje na podstawie zgody, umowy oraz jest dokonywane automatycznie;
- wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania;
- do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VII. Zgłaszanie żądań związanych z realizacją praw
Wniosek dotyczący realizacji praw do danych osobowych, można złożyć:
• w formie korespondencji na adres: Derwi S.C., ul. Konna 35/11, 80-174 Otomin
• drogą e-mailową, na adres: derwi@derwi.pl
Polityka dotycząca Ciasteczek
Przez używanie niniejszej strony wyrażasz zgodę na używanie ciasteczek zgodnie z tą Polityką Ciasteczek. Jeżeli nie wyrażasz zgody na używanie przez stronę ciasteczek, musisz zmienić ustawienia swojej przeglądarki albo zrezygnować z używania niniejszej strony.
Co to są ciasteczka?
Ciasteczka (ang. cookies) to małe pliki, które są zapisywane i przechowywane na Twoim komputerze, tablecie albo smartphonie w trakcie przeglądania przez Ciebie stron internetowych. Ciasteczko przeważnie zawiera nazwę danej strony internetowej, czas istnienia ciasteczka oraz unikatowy numer, który służy do identyfikacji przeglądarki, z której nastąpiło wejście na daną stronę internetową.
W jakim celu wykorzystujemy cookies?
Strona używa ciasteczek w różnych celach:
- aby ułatwić i usprawnić użytkowanie niniejszej strony,
- aby treści wyświetlanie na niniejszej stronie zostały dostosowane do preferencji użytkownika
- do celów statystycznych, aby możliwe było ulepszanie niniejszej strony
Wykorzystujemy ciasteczka tylko na te sposoby, nie identyfikując na ich podstawie tożsamości użytkownika.
Jak długo trwa przechowywanie danych w ciasteczkach?
Na stronie mogą być wykorzystywane dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe. Ciasteczka pierwszego typu pozostaną na Twoim urządzeniu wyłącznie w trakcie użytkowania strony. Ciasteczka stałe pozostają na Twoim urządzeniu tyle czasu, ile trwa ich „życie”, do chwili. Kiedy zostaną przez Ciebie usunięte.
Typy ciasteczek wykorzystywanych na stronie
- Ciasteczka niezbędne do działania strony - konieczne do bezbłędnego działania strony. Umożliwiają poruszanie się po stronie i korzystanie z jej elementów, np. mogą zapamiętać wykonaną wcześniej czynność.
- Ciasteczka zwiększające efektywność - gromadzenie danych na temat sposobów korzystania ze strony przez jej użytkowników, m.in. odwiedzanych przez nich obszarów, spędzanego na stronie czasu, napotykanych błędów. Dzięki temu możemy poprawiać funkcjonalność strony.
- Ciasteczka ulepszające działanie - przechowywanie informacji na temat Twoich preferencji (np. zapamiętywanie loginu), dzięki czemu możliwe jest wyświetlanie treści dostosowanych do indywidualnych oczekiwań użytkownika.
- Ciasteczka reklamowe - dzięki nim wyświetlane są reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania i odpowiadają na Twoje potrzeby. Ciasteczka te umożliwiają nam mierzenie efektów kampanii marketingowych.
Czy wykorzystujemy ciasteczka podmiotów trzecich?
Tak, używając strony możesz trafić na ciasteczka, które wywodzą się z zewnętrznych stron jak np. portale społecznościowe, a także od podmiotów, które zamieszczają reklamy na stronie. Szczegóły dotyczące tych ciasteczek znajdziesz na stronach internetowych poszczególnych podmiotów trzecich.
Czy mogę usunąć ciasteczka?
Domyślnym ustawieniem w większości przeglądarek jest przyjmowanie ciasteczek. W każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień przeglądarki, by zablokować ciasteczka całkowicie albo częściowo, np. wyłącznie od stron trzecich lub aby za każdym razem dostawać informację o przyjmowaniu ciasteczek. Nie zapominaj, że blokada ciasteczek może mieć niekorzystny wpływ na wygodę użytkowania strony, a także wiązać się z brakiem możliwości korzystania z niektórych elementów strony.
Zmiana ustawień ciasteczek
Jeśli nie zezwalasz na przyjmowanie ciasteczek od strony, możesz usunąć Cookies. Każda przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie ciasteczek:
Mozilla Firefox
W górnym menu „Narzędzia" kliknij "Opcje", a następnie zakładkę "Prywatność". Ta przeglądarka umożliwia zablokowanie ciasteczek całkowicie bądź częściowo.
Microsoft Internet Explorer
Korzystając z menu "Narzędzia", należy wybrać "Opcje internetowe", a następnie zakładkę "Prywatność". Dzięki suwakowi można określić poziom prywatności lub też zmieniać ustawienia konkretnych stron posługując się przyciskiem „Witryny”.
Google Chrome
Prawy górny róg przeglądarki oznaczony jest trzema poziomymi liniami – jest to menu, z którego należy wybrać „Narzędzia”, a następnie „Wyczyść dane przeglądania…”. Poza opcją usunięcia ciasteczek możemy również kliknąć „Więcej informacji”, dzięki czemu uzyskamy dostęp do informacji na temat funkcji prywatności przeglądarki.
Opera
W lewym górnym rogu przeglądarki znajduje się przycisk „Opera”. Należy otworzyć menu, wybrać „Ustawienia”, a następnie "Wyczyść historię przeglądania...". Poza możliwością usunięcia ciasteczek, jest tam też przycisk "Zarządzaj ciasteczkami...", aby uzyskać dostęp do szczegółowych opcji dla konkretnych stron.
Apple Safari
Z menu "Safari" wybieramy "Preferencje" , a następnie "Prywatność". Znajdują się tam różne opcje związane z ciasteczkami.
Telefony komórkowe, tablety i inne urządzenia mobilne
Tego typu urządzenia obsługują ciasteczka na różne sposoby. W związku z tym zalecamy wizytę na stronie producenta danego urządzenia, by zapoznać się z opcjami prywatności.